torsdag 5 mars 2020
Västänken - ett värdelös projekt
Skattebetalarnas pengar kastas i Göteborgs leran.
Tre linjer, från Uddevalla, Älvängen och Alingsås sammankopplas av
Västlänken till bara en linje, mot Kungsbacka. Någon ordentlig tidtabell kan inte ordnas som erbjuder tillräckliga möjligheter för olika resmål. Hur många resenärer vill egentligen åka mellan, t ex, Bohus och Mölndal, eller Stenungsund och Kungsbacka?
När Västlänken är slutligen klart, de flesta resenärer tvärs över stan kommer i fortsättningen att bli tvungna att byta tåg vid Göteborg C.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Battery trains fool’s gold
A piece by the railway news video Green Signals recently reported the fast charging trials for battery operated electric trains on the West ...
-
I wrote to my MP on two entirely separate issues recently. The first was to do with the replacement for the Inter City 125 train, which at £...
-
The FT has run a couple of pieces on Sweden this week. The first was a report of the outbreak of car burning, the second, today, on the rise...
-
The Four Freedoms are a recipe for strife unless they are accompanied by a Fifth Freedom. Land needs to be free, free as air. And freedom to...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar