Göteborgs spårvagnar rullar i tjänst utan linjeskyltar. Problemet uppståd i början av förre sommar. Förklaringen är att skyltar använder ett slags komplicerad elektroniskt system. Det går inte att lagas och leverantör har gått i konkurs.
Var är det med Göteborgs Spårvagars ingenjörer att ingen av dem kan hitta en tillfällig lösning? T ex skriv på nummret med viteboardpennor? Klistra på transparent färjad plastfilm med tejp? Skriv på nummret på en bit kartong och sätt upp backom rutan? Visserligen inte den vackraste lösning men bättre än ingenting.
Långsiktigt varför inte använder ett helt tåligare system t ex textil rullskyltar som håller lika längt som fordon sjålva - och är dessutom mer läsbar än de nuvarande svårtlästa LED / matrix skyltar.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Battery trains fool’s gold
A piece by the railway news video Green Signals recently reported the fast charging trials for battery operated electric trains on the West ...
-
I wrote to my MP on two entirely separate issues recently. The first was to do with the replacement for the Inter City 125 train, which at £...
-
The British are phlegmatic, tolerant and slow to rouse. Thus there was no great reaction after the terrorist attack in July 2005. The murder...
-
The Four Freedoms are a recipe for strife unless they are accompanied by a Fifth Freedom. Land needs to be free, free as air. And freedom to...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar