Göteborgs spårvagnar rullar i tjänst utan linjeskyltar. Problemet uppståd i början av förre sommar. Förklaringen är att skyltar använder ett slags komplicerad elektroniskt system. Det går inte att lagas och leverantör har gått i konkurs.
Var är det med Göteborgs Spårvagars ingenjörer att ingen av dem kan hitta en tillfällig lösning? T ex skriv på nummret med viteboardpennor? Klistra på transparent färjad plastfilm med tejp? Skriv på nummret på en bit kartong och sätt upp backom rutan? Visserligen inte den vackraste lösning men bättre än ingenting.
Långsiktigt varför inte använder ett helt tåligare system t ex textil rullskyltar som håller lika längt som fordon sjålva - och är dessutom mer läsbar än de nuvarande svårtlästa LED / matrix skyltar.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Battery trains fool’s gold
A piece by the railway news video Green Signals recently reported the fast charging trials for battery operated electric trains on the West ...
-
I wrote to my MP on two entirely separate issues recently. The first was to do with the replacement for the Inter City 125 train, which at £...
-
The ultimate net zero lunacy is probably de-carbonising and trying to electrify the entire railway system. In the first place, the railways...
-
The FT has run a couple of pieces on Sweden this week. The first was a report of the outbreak of car burning, the second, today, on the rise...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar